Snart kommer alla att hitta till oss

2011-04-20 @ 14:34:05
Att bo på landet är härligt! Men i de flestas ögon så är det "långt" att komma och hälsa på. Skärpning, det tar 15 minuter att köra hem till oss från centrum. NÄRA tycker jag. Visst, det finns nackdelar, ska man på krogen så kan man inte bara gå hem efter en blöt runda, för det tar tid (och är jobbigt). De få gånger vi tar oss för att dra en krogrunda brukar vi åka taxi hem. Visst, det går på några hundringar, men vi är också ute väldigt sällan.

När jag ska ut och resa med jobbet blir jag ofta hämtad med taxi hemma för att få skjuts ut till flyget. Det är inte alltid så lätt att beskriva var vi bor. "Vi bor i det röda huset med vita knutar, på vänster sida några hundra meter efter skolan", brukar jag säga. Hmm, det finns rätt många röda hus med vita knutar här. Och nä, vi har ingen nummerskylt. Det brukar sluta med att jag står ute vid vägen och vinkar när de närmar sig.

Men detta ska det blir ordning på nu! Förra veckan beställde jag en plåtskylt från
LMjson. En grön, som jag har bloggat om tidigare. Läääängtar till den kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback