Hemma igen

2012-03-31 @ 15:30:58
Nu har vi varít hemma i några dagar efter vår semester på Teneriffa. Vår semester var verkligen superhärlig. Vi solade och badade i 6 underbara soliga dagar. Lite nervösa var vi första morgonen eftersom Vilgot började morgonen med att kräkas. Men som tur var var det inte magsjuka utan någon form av utmattning från nervositet inför resan och att vi var uppe enormt sent kvällen innan.

Efter en förmiddags vila vägrade Vilgot vara inne något mer utan skyndade sig ut till poolen för att slutföra "Uppdrag: lära sig simma". Och det gjorde han med bravur. Julius paddlade omkring sittandes i en flytring. Allteftersom dagarna gick blev grabbarna snabbare och snabbare i poolen.

Hotellet vi bodde på var ett gigantiskt komplex med stora rum. Vårt rum hade till och med två toaletter. Balkongen, som vette mot poolen och havet, var stor nog för både solstolar och cafébord.

Vi föräldrar turades om att bada och sola. Maten var bra för att vara All Inclusive. Jag tror att jag åt musslor och aioli varje dag, så smarrigt, har nästan lite abstinens efter det. De hade även Croissanter till frukost och dessa med lite chokladkräm på var rysligt farliga.

Vi åkte även in till Playa de las Americas två gånger för lite annan mat samt shopping. I Playa de las Americas drack jag även en av de godaste Mojito jag någonsin druckit. En Frozen Mojito. Det blir till att odla Marockansk Mynta i sommar så att jag kan göra några egna här hemma.

Även fast vädret hemma nu är underbart och snön börjar töa bort så känner vi att vi gärna hade stannat kvar ett bra tag till!




Foto taget från vår balkong. En av poolerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback