Bokslukare?!

2010-09-11 @ 17:56:59
Just nu är jag fast i bokvärlden igen. Timmarna innan min avresa till Afrika kom Johanna förbi med första boken i Twilight serien, "om jag kunde drömma" tror jag att den heter på svenska. Denna bok läste jag klart på flyget mellan Zambia och Sydafrika. Väl på flygplatsen i Johannesburg var jag tvungen att köpa fortsättningen, "New Moon", och denna gång på engelska. När vi kom till Arlanda såg jag att de hade engelska trean, "Eclipse" på Pressbyrån och blev så klart tvungen att köpa den med. Väl hemma har jag ägnat all min lediga tid (vilken jag inte haft så mycket av) och läst klart även trean samt sett Twilight, New Moon och Eclipse filmerna. Böckerna är otroligt mycket bättre än filmerna, men det säger förstås inte att filmerna är dåliga, handlingen är bara mycket mer beskrivande i böckerna.

Nu spanar mitt öga energiskt efter fjärde boken, "Breaking Dawn", och jag hoppas att jag hittar den här hemma på engelska så fort som möjligt, annars blir det till att beställa den. Böckerna är bäst på engelska, orden liksom klär på handlingen mycket bättre, åtminstone i mina ögon. David tycker förstås att jag är som besatt, men jag blir alltid så här när jag börjar med någon bokserie. Det var samma med Stig Larsson böckerna och jag har varit likadan med Sagan om Ringen-trilogin och Liza Marklunds böcker. Därför brukar jag noga överväga innan jag börjar med någon ny serie, risken finns att jag inte kommer tillbaka till verkligheten...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har ett till tips sen....:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback