Sommarens blommor

2010-06-05 @ 21:41:53
I tisdags gjorde min mormor, min mamma och jag det traditionella besöket hos Gråberg Plant, en lokal plantskola där man kan handla härdiga sommarblommor och perenner till bra pris. Jag kom hem med verbena, lavendel, vit-rosa pelargoner, massor av vit hänglobelia och lite annat smått och gott.

Idag har jag varit på en liten visit på Blomsterlandet, men jag kände att jag inte riktigt hittade det jag sökte efter. Ville ha något stammat men inget av det de hade inne föll mig i smaken. Det blev slutligen en stor lavendel som ska få pryda framsidan av huset. Som ni förstår kommer även denna sommars planteringar att gå i lila/rosa toner.



Bild:
Blomsterlandet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback