Årets första dopp

2010-07-04 @ 21:11:30

...för barnens del, jag avstod trots värmen. Vi åkte till badstranden redan tidigt på morgonen för att hinna vara där ett tag innan lunch. Riktigt härligt var det. En liten tråkig grej har dock hänt på vår underbara lilla sommarglänta. Den har invaderats av gäss och de har skitit ner hela stranden. Eftersom jag hade hink och spade med mig kunde jag skopa upp det mesta så barnen skulle kunna leka i sanden i alla fall. Föreningen som har hand om stranden har hängt ut rep precis i vattenkanten så att gässen inte ska kunna stiga i land. Nu hoppas jag verkligen att de låter bli vår oas annars kan det hända att jag åberopar skyddsjakt!



Bilder: privata. Det här är ungefär den bästa bild jag någonsin lyckats ta av Vilgot, han är inte direkt den som smilar upp sig för kameran, han grimaserar mest, men idag var han väldigt medgörlig. Julius är aldrig still så där dröjer det nog ett tag till innan korten blir som man vill.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Å, härliga bilder!! Men vad gör gässen i Hemvattnet? Vi funderar på bad imorgon om vädret är fint. Har David tagit sitt förnuft till fånga ang torsdag och "valt sida"!!?? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback