Barnglasögon

2010-02-01 @ 20:22:33
Idag har vi varit hos ögonläkaren och undersökt Julius ögon. Han skelar inåt med sitt högra öga och tydligen är detta ett tecken på översynthet. Han har inte mycket fel, men det ser ganska obehagligt ut när han skelar. Första gången jag såg det kollade jag direkt om han hade feber. En av mina kollegor har en pojke i samma ålder och han började skela i samband med en förkylning, det visade sig att han hade hjärinflammation. Därav att jag blev skraj första gången, men han hade ju inte feber.

Nu ska han i alla fall få (vi ska köpa) glasögon och det ska bli jättespännande att se om han klarar av att ha dem på sig. Han kommer bergis att slita av dem ungefär tusen gånger innan han lär sig att de ska sitta där. Jag är verkligen nervös inför detta, men jag hoppas att det kommer att fungera. Barn blir ju faktiskt rätt söta i glasögon, eller som Vilgot uttryckte det:
-"Men, han kommer ju att se ut som en professor ju!"



Bild från
Synoptik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback