Retrosurfa

2010-08-17 @ 20:41:11

Jag har precis varit in på Ikea och kollat när katalogen släpps. Fanatisk som jag är var jag rädd att den skulle komma när jag är bortrest och det vore ju en total tragedi. Tur som jag har så visar det sig att det bara är två dagar kvar. (Note to self: Om den kommit i brevlådan, tag med som lektyr inför den enormt långa flygresan)

Upptäckte nu att man kan 
retrosurfa i gamla kataloger, så långt tillbaka som tidigt femtiotal. Det var bara så kul att gå igenom gamla uppslag, jag föll direkt för sidorna från sexiotalet. En rolig grej är att jag faktiskt känner igen en del möbler som mina föräldrar och andra släktingar haft, mest från åttiotalet då så klart. En sak som jag reflekterar över är att även om kläderna på åttiotalet var rätt gräsliga så var möblerna inte så farliga. Kanske någon designer som kände att åttiotalet hade fått nog av sin gräslighet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback