Mammas "lill-kille"

2009-09-06 @ 19:58:18
Ikväll har min sambo ännu en gång bevisat för mig varför det lönar sig att kolla Blocket minst en gång per dag (hurmf). Han har i afton köpt en ny cykel till Vilgot för 350:-, vilket fynd! Vilgot, som för övrigt lärde sig cykla utan stödhjul för en månad sen, har vuxit något kopiöst i sommar. Det är precis som om någon har stretchat ut hans ben så att de blivit en decimeter längre. Hans gamla cykel har på sistone sett ut som...ja.. jag vet inte hur jag ska beskriva det, men ni vet säkert hur det ser ut när en vuxen försöker knyckla ihop sig och cykla på en trehjuling... rätt skojig syn.

I mina djupaste fasor hade jag nog tänkt tanken att: -Tänk om han kommer hem med cykeln och så är det jätte knepigt att cykla på en större cykel, åsså blir han besviken...
Men nej, Vilgot hoppade bara upp på cykeln och trampade iväg.
-Mamma, titta, den här cykeln går mycket lättare! *stolt*



Bild: Privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback