Betonggjutning

2009-09-05 @ 20:47:49
När jag gjorde manchetterna till change-ljushållaren passade jag även på att gjuta några små hjärtan. Använde mig av hjärtformade kylskåpsmagneter som jag tryckte ner i degen. Man kan även gjuta i en sån isbricka för hjärtformade isbitar. I samma veva gjorde jag ännu en gjutning. Tog två av mina silikon-muffinsformar och slog i lite flytspackel, sedan tryckte jag ned två värmeljus för att få ett hål i "muffinsarna". Detta blev sedan två fina ljushållare som passar utmärkt på fikabordet. Det härliga med att gjuta med flytspackel är att det härdar på bara någon timme, man slipper alltså vänta i vad som kan tyckas vara en evighet. När man använder trolldeg att gjuta i måste man däremot tvätta alstren litegrann.




Bild: Privat


Kommentarer
Postat av: Anita Lempiäinen

tjäna, har många gånger tittat vad du sysslat med och fina grejor måste jag säga. Det jag undrar över med flytspackel är det något som finns färdigt blandat i byggaffärerna eller är det sånt som du måste blanda till själv så som betong ?

2009-09-23 @ 12:05:38
Postat av: Elisabeth

Hej Anita,

Vad roligt att du gillar mina pyssel-grejor. Vad gäller flytspacklet så är det ett pulver som man blandar till själv. Det jag använt mig av är dessutom fiber-förstärkt så att det ska bli lite hållbarare. Gör man större grejer bör man använda cement eller fin-betong (tror det kallas så). Sambon är murare så det är han som tipsat mig till flytspackel för just ljusmanchetterna. Hoppas detta hjälper. /E


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback