Snö!

2009-10-05 @ 20:09:44
Igår kom så första snön för säsongen. Det är himla tidigt, men å andra sidan brukar den inte ligga kvar när den kommer så här tidigt. Genast börjar det snackas om skoter här hemma, V sa igår att -"Mamma, jag har längtat efter snön". Och D är inte sen på att hänga på samtalet och peppa honom till att längta ännu mer till skotersäsongen börjar.

I fjol köpte vi en ny skoter, en familjevänlig pärla. Eller som vissa skulle uttrycka sig, en fläkt-moped. Nåväl, racea kan vi göra sen och ungarna nöjer sig med när det går lagom fort. V vågar inte åka med mig, tycker att jag gasar lite för mycket. Förra året blev det mycket skoterkörning, det var så kopiöst mycket snö...eller vad tycker ni?



Vilgots älskling! (bild tagen i april)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tänk att på våren är man så trött på all snö, man tror aldrig att man ska tycka om den igen...Men så kommer första snön på hösten och man blir som ett barn igen!! Får direkt julkänslor!!!! :)

Postat av: Elisabeth

Så fort snön kommer får jag julkänslor, trots att det är två och en halv månad kvar!! Men visst är det härligt med så markanta årstider, tänk om det skulle regna hela vintern istället, då skulle jag förgås. Nä, glad att vi bor där vi bor, trots en lång period av vinter :-)

2009-10-06 @ 08:56:52
URL: http://deli.blogg.se/
Postat av: Linn

Åhh vad jag längtar efter snö! Men vid kusten(Holmsund) kan det dröja ett tag till innan vi får snö(som stannar).



Trevlig blogg!

2009-10-06 @ 18:59:15
URL: http://skargardsbloggen.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Linn: Tack tack. Ja, vid kusten (o även här) dröjer det nog ett tag till innan snön stannar. Men man kan ju alltid hoppas på en vit jul :-)

2009-10-06 @ 22:55:31
URL: http://deli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback