Om namnsdagar...

2009-10-19 @ 13:32:25

Har precis suttit och bläddrat i min almanacka och försökt hitta rätt på barnens namnsdagar. Julius har sin namnsdag den 16 februari. Vilgot finns så klart inte med,  förr fanns det med, tror det var någon gång i slutet av mars. När vi namngav honom gav vi honom ett lite vanligare andra namn, Alexander, så vi firar honom den 12 december i stället.

Visst är det dumt att de plockar bort vissa namn ur kalendern? Ibland flyttar de bara namnen. Förr hade tillexempel Uno namnsdag på min födelsedag, men nu är det Sverker. Vem är det som får bestämma sånt egentligen, är det SCB som styr?

En annan rolig grej jag såg när jag kikade igenom almanackan var att det just den 12 december står inskrivet att det är dags att beställa en ny almanacka. Jag har en sån där som jag plockat ihop själv från
Personlig Almanacka. Superpraktiskt sätt att få det upplägg som man är i behov av. Sedan är det så många fina illustrationer på vissa dagar, till exempel fettisdag när det är en superfin semla. Den har även inskrivit lite annorlunda, viktiga datum, bland annat när man måste byta till vinterdäck, när det är sista dag för ansökan till högskola/universitet, Eurovision Song Contest Final. Nu när jag klickade in på deras hemsida så jag att de kommit med en ny funktion, man kan numera skriva in födelsedagar som man absolut måste komma ihåg. Dessutom har de kommit med en ny design från ISA, ni vet, hon med de härliga tavlorna. Ska skynda mig att plocka ihop en ny!





Bild lånad från Personlig Almanacka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback