Vaccination och magsjuka

2009-11-24 @ 20:35:24
Idag har vi varit och vaccinerat oss, hela familjen. Det har gått jättebra. Vilgot var superduktig, han sa inte ett pip och efteråt sa han att det kändes nästan inte alls.

För Julius har aftonen bjudit på mindre trevliga händelser, först en spruta som gjorde superont enligt honom och sedan magsjuka, tror vi. Vi var på Sibylla och åt efter vaccineringen och Julius var jätte-mammig. Han vägrade äta, ville bara leka med sin ballong. Jag tyckte att detta var ett vanligt beteende hos honom eftersom han älskar ballonger. Men när vi sedan höll på att stöka bort började han hosta så där äckligt som barn gör innan de spyr. Och sen kräktes han i min hand ( inne på Sibylla framför alla andra matgäster). Jag gick genast ut med honom utanför porten och där kräktes han upp säkert allt han ätit under hela dagen. Stackarn.

Troligtvis är det magsjuka han har, är nästan hundra procent säker eftersom jag vet att det är andra som har det just nu. Sen är det ju lite konstigt om symptomen efter sprutan skulle komma inom loppet av en timme. Nej, det blir nog VAB resten av veckan. Sen får vi ju se om jag själv klarar mig från krämpor, feber och magsjuka. Jag kan se en positiv grej med allt detta, det ökar chanserna till att vi är friska under jul-ledigheten. Och det är nåt jag värderar HÖGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback