Idag är det min dag....

2009-05-31 @ 20:50:15
...och även många andra mammors dag. Morgonen började med att jag slapp hjälpa till med frukosten, den var redan klar när jag kom ner. Behövde heller inte stöka bort. Detta händer ungefär 1-3 gånger per år så det kändes helt underbart och jag njöt av varje sekund. Klockan nio cyklade vi till mina föräldrar där vi åt brunch. Väl där passade Julius på att ta sig ett ofrivilligt dopp (med huvudet före) i deras fontän-tunna. Stackarn blev först aningen rädd men direkt han torkat tårarna var han åter och plaskade vid fontänen igen. Tråkigt nog har han fortfarande ögoninflammation så jag kommer att vara hemma även början på denna vecka.

Det har varit en riktig sommardag idag, däremot har det varit på tok för varmt. När termometern visade 31.7° kändes det som att någon drev med oss, kan det verkligen vara så varmt här? Förra sommaren hade vi aldrig så varmt, fast det var ju å andra sidan den kallaste sommaren på mycket länge. Tror att Vilgot har käkat tre glassar idag. En gång gick han till och med in för att han tyckte att han svettades för mycket. David har stått ute och målat garaget, dock i skuggan. Det blir riktigt fint när de förgrundade brädorna blir lika röda som huset. Tänk att jag har en sån händig karl som byggt hela vårt garage, från scratch, i stort sett helt själv! Jag gjorde ett riktigt kap när jag la beslag på honom.....

Själv har jag tagit det rätt lugnt, suttit på en filt i skuggan, hängt lite tvätt, busat med barnen, vattnat blommor och annat sommargöra. Är rätt trött efter den gångna veckans barnsjukdomar, det har inte blivit så mycket regelbunden sömn på nätterna. Sen sitter jag i och för sig uppe på kvällarna och läser böcker och virkar om vart annat, så jag får väl skylla mig själv när jag lägger mig för sent.

Fick en riktigt bra morsdagspresent av grabbarna. En ny sekatör! Det är en Gardena som man kan reglera gapet efter hur stor hand man har. Den känns riktigt härlig. Längtar till jag får ut och härja med den i trädgården. Se upp alla gamla, halvdöda växter, här kommer jag!




Bild från
www.gardena.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback