Härliga sommar!

2009-05-19 @ 22:04:15
Har nästan nyss kommit in från att ha varit ute och rensat gammalt skräp som legat kvar i rabatterna från i höstas. Egentligen borde jag verkligen avsky allt trädgårdsjobb eftersom jag är livrädd för spindlar och småkryp (till och med maskar är äckliga). Jag tror dock att jag är på tok för tjurig för att låta något sådant löjligt hindra mig från att fixa ute. För jag tycker i själva verket att jag är urlöjlig som känner mig svimfärdig så fort jag ser ett småkryp. Men fobier är väl till för att tuktas?

Innan jag gick in ställde jag i ordning möblerna på balkongen, men än så länge har jag inte satt ut några blommor. Funderar på att sätta ut en massa rosa pelargoner denna sommar. Tycker de är så fina och dessutom har jag ett par terrakotta krukor som fått sån där härlig grön patina (tillväxt....). Det skulle bli så fint. Var in på
blomsterlandet och kikade lite och det finns en uppsjö av pelargoner.....




Bilder från www.blomsterlandet.se

Tycker att de vita med rosa stänk i var jätteläckra. Däremot tänker jag inte bestämma mig innan jag besöker butiken eftersom då lär just den sort jag vill ha inte finnas.

Åter till balkongen. Den fina knallrosa mattan jag hade där förra året har blekts jättemycket så nu är den ljuslila på ena sidan. Som tur är är den vändbar så årets version av balkongen blir aningen mindre rosa. Så här såg den ut förra året...



Balkongen 2008. Återkommer med årets version så fort jag shoppat blommor...

I helgen blir det lite mer trädgårdsarbete. Ska försöka hinna med att rensa lite till och även gödsla. Nu ska jag krypa ner i sängen och fortsätta läsa "Flickan som lekte med elden", en bok som jag låtit ligga oläst alldeles för länge. God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback