Tillbaka från Umeå

2009-07-28 @ 21:07:45

Nu är jag hemma igen från mitt dygn hos Helena i Umeå. Helena var även hon barnfri, så vi passade på att ta en shoppingtur på stan. Men innan vi shoppade åkte vi och kikade på deras husbygge. De är i full fart med att smälla upp ett Götenehus modell Alfa. Än så länge har byggjobbarna semester, men när de kommer tillbaka ska de börja med interiören. Då ska kök, badrum, ytor mm bli klart och det kommer att bli så himla fint! Skulle önska att man kunde "beama" sig en månad framåt och se hur det ser ut när allt är klart, men jag får gott ge mig till tåls.

Vad hittade vi på stan då? Vi passade på att köpa jeans, för det är inte lätt att köpa när man har barnen med. Det blev faktiskt så att vi köpte likadana. Blev nog lite nostalgiska för de påminde om den modell av jeans som vi hade när vi gick på gymnasiet. Sen köpte jag ett par stuprörs jeans också. Det tragiska med dessa jeans-inköp blev att jag insåg att nu är det dags att börja motionera, eller rättare sagt löpa. Graviditeter och lediga dagar har tagit ut sin rätt, så nu är det bara att kasta sig in i det hälsosamma livet igen, inga ursäkter nu!

Var in på lagerhaus och brände pengar på presentpapper, snören, ljus, en fruktkorg och lite annat kul. Hittade en jättefin tröja till Vilgot på Lindex. Hade varit in på nätet tidigare och kikat på den och höll verkligen tummarna för att de skulle ha kvar i hans storlek och det hade de.


Bild från Lindex



Efter vår intensiva dag på stan åkte vi hem till lägenheten i Röbäck och nattade en glatt sjungandes Maja, lagade förträffligt god kyckling, såg filmen "Made of Honor" och vräkte i oss godis. Efter allt detta mys somnade jag gott på deras soffa. Efter frukosten imorse satte jag mig i röda faran och brände hem till Gummark igen. Väl hemma väntade en sambo som var överlycklig över att jag var hemma igen, barnen likaså. Hade med mig en present till D också, en ny kaffepanna till Trangia-köket, en sådan som har löstagbart handtag. Sambon blev verkligen i extas, han har letat efter en sådan men inte hittat någon här i stan. Hoppas att den presenten gör att han släpper iväg mig på äventyr fler gånger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback