En brakstart på semestern!

2009-07-01 @ 21:52:12
Snart har jag haft semester i.....en vecka! REDAN!? Tur att jag har fem till att njuta av. Föregående veckas fina väder har hållit i sig, därav tystnaden på bloggen. Blev till och med sen med räkningarna denna månad. Meteorologerna sa förra veckan att värmen skulle avta, men det känns som att än är det för varmt för att vara sant. Däremot ser jag en klar skillnad mot för tidigare, grå moln har börjat torna upp sig och jag undrar om det snart inte kommer lite svalare, regnigare väder? För jag vågar inte hoppas på att detta är vädret som sommaren 2009 ska bjuda på hela tiden, fast det vore ju i och för sig inte helt fel. Det värsta är nog att det blir så otroligt lite gjort sånna här dagar.

För vad gör man då när solen gassar och det är dryga 30 grader varmt. BADAR SÅ KLART! De senaste dagarna har vi bott på stranden och vissa har nog bott i vattnet. D har fortfarande inte gått på semester utan han har fått kämpa på med att jobba utomhus, stackarn! Det måste ju vara nackdelen med att jobba i byggbranchen. Visst det kan vara härligt att jobba ute vissa dagar, men tänk de dagar då det är extrem-väder som nu till exempel, eller på vintern när det kan vara ruggigt kallt.

Imorse när Vilgot steg upp kom han ut ur sitt rum och det första han sa var: -Snälla mamma, vi behöver väl inte åka till stranden idag?
-Ööhhh..nä, sa jag, vad vill du göra?
-Vara hemma och bygga lego.
-Ska vi inte åka på Coop och handla så har vi gjort bort det inför helgen?
-Jaaaaa!
Det är då man vet att ungen är less på att bada. Fast nu ikväll innan han la sig sa han faktiskt att imorgon, då ska vi bada. Självklart sa jag, bara vädret tillåter. Tilläggas bör att mamman börjar också vara less på att packa ihop sig och åka till stranden.

Vi hann även en sväng till Burträsk marknad idag. Där handlade jag lite kryddor, det är alltid kul att testa olika kryddblandningar. Det blev lite olika pizzakryddor, men även persillade och grillkrydda. 
Stockholms Aeter & Essencefabrik har för övrigt en grymt god grillkrydda.
Precis innan vi skulle åka hem gick vi förbi antikhandlaren i Burträsk som hade några loppisbord utanför sin butik. Där hittade jag en jättefin bordslampa till Vilgots rum. Har inte ställt in den i hans rum än, måste vara elektriker först och byta ut stickproppen. Oroa er inte, jag har mekat i armaturer förr. Är uppväxt med en far som är elektriker och vårt lördagsnöje innebar att skruva isär stickproppar och brytare för att sedan skruva ihop dem igen.... okej, vi kanske gjorde annat på lördagarna också, men det där var viktiga saker som man skulle klara av själv. Det var också på den tiden som man, om man hade tur, kunde få hyra en moviebox och se tecknat till man blev lidande av fyrkantiga-ögon-syndromet.

Så här fin är i alla fall lampan




Bild: privat

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fin lampa, vilket fynd! Tror det skulle vara lagom med fem dagar fint, en regnig. :)

Hoppas ni får kul på lördag!

/Johanna

Postat av: Elisabeth

Johanna: ja, lampan kändes helt rätt.

På lördag kan det gå rätt galet till, hoppas bara att jag inte tappar rösten igen. Hur gick det för dig, fick du någon med dig ut nu ikväll (torsdag)?

2009-07-02 @ 22:34:20
URL: http://deli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback