Det gäller att passa på....

2009-07-09 @ 20:57:18
...när sambon är borta. Åker han till Piteå i tre dagar för att se på dragracing, då får han stå ut med att jag låtit mina ideer härja fritt här hemma. Jag har länge klagat på vår ack så fula garderob i sovrummet. Den står precis innanför dörren och det känns som att man går rakt in i den när man öppnar dörren till sovrummet. Till saken hör att den är platsbyggd och jag vill självklart skicka den på tippen. Idag på dagen pysslade jag med att flytta om i vår sovrumsbyrå och i vår klädkammare så att alla kläder och allt skrot som är i garderoben ska få en ny plats. När D sedan kommer in genom dörren på söndag tänker jag räcka honom kofoten och himla med mina långa ögonfransar och säga:
-"Snälla, söta, rara du, RIV!"

Vad är det då som jag istället vill ställa där? Jo, jag vill flytta sovrumsbyrån dit så att jag istället kan ställa ett sminkbord där den stått. Jag har i tanke något gammalt, vitt bord. Hittade ett på IKEA som faktiskt skulle duga lika fint, fast det var svart, men det funkar det med. Det har dessutom två lådor, vilket verkligen behövs när man tänker göra sig av med två fullstora garderober.....


Bild från IKEA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback