Dagens syssla.....shopping!

2009-07-10 @ 20:49:51

Nu har det gått så långt att jag insett att jag måste ha en egen kategori för all min shopping. Visserligen har jag mest handlat åt barnen idag men även sådan shopping gör mig lycklig! Både Vilgot och Julius växer så det knakar, hade tänkt vänta med att köpa kläder till dem till det närmar sig höst, men veckans väder säger mig att långbyxor kommer att behövas tidigare än så. Följande har inhandlats:

Mumin-kläder till Julius. Den första bilden är en pyjamas. Shoppat på Lindex.



Lite "coolare" kläder till Vilgot (han har valt själv). Shoppat på Lindex och KappAhl.



Visade Vilgot mumin-pyjamasen först, men den dög inte till honom, den var tydligen töntig. Men så fort det är skateboards, bilar, döskallar eller raketer, då duger det minsann. Jag "fick" mig lite grejer också, fast inga kläder. Det blev två nya rosa dixie-väggljushållare från Hemtrevnad och fina, fruktiga servetter från Åhlens. När jag väl var på det välbesökta varuhuset fyllde jag på mitt lager av muffinsformar med ytterligare en modell, rosa-blommiga. Ville även ha de svarta med vita prickar för att komplettera mina rosa med vita prickar, men det får bli nästa gång. Numera när jag öppnar skåpet där jag har baktillbehör rasar det ut muffinsformar...hmmm. Kanske måste baka lite mer muffins (eller sluta köpa muffinsformar??).


Muffinsformar från Åhlens.


Efter sejouren på stan åkte jag med barnen till MAX och käkade en "mysig" fredagsmiddag tillsammans med alla andra galna skräpmats-älskande familjer. Vågar nog påstå att våra barn var de lugnaste på stället, kan nog bero på att de var riktigt hungriga och då finns inte tid för annat än mat! Är aldrig nervös att vara själv med bägge barnen på något fika eller matställe, finns det bara mat på bordet så håller de sig lugna. Nu ska jag plocka fram lite tyger och passa på att pyssla medan pappan i familjen inte är hemma. Imorgon blir det troligen en roadtrip till Piteå, Vilgot ska åka med farmor och farfar och träffa pappa och se på dragracing. Vi får se om jag och J följer med, det kan hända att vi stannar med min brors familj som har sin husvagn på campingen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Fiiint! Shopping låter som en toppenide i detta surväder!! Vi har varit inne typ hela dagen å pysslat med en gammal skolbänk vi fyndade på blocket. Men jag längtar efter lite uppehåll...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback