Nytt år - nya möjligheter?

2009-01-04 @ 13:54:59
Nu är glada julen slut slut slut och så även 2008. Vi hade en väldigt lugn nyårsafton, jag lyckades i alla fall hålla mig vaken förbi tolvslaget men mer var det inte. Ett nytt år brukar man ju säga innebär nya möjligheter eller att det åtminstone är som en nystart. Men hur tungt känns det inte när man läser alla rubriker i media? Det sägs att 2009 ska bli ett riktigt skitår. Det vägrar jag att tro på, världen går inte under för att vi är inne i en lågkonjunktur. Världen har varit med om värre. Sverige har absolut varit med om värre så varför måla fan på väggen? Nä, jag tänker starta det nya året med positiv anda och försöka sprida det till andra också. Hoppas att jag på min väg lyckas smitta av mig till några i alla fall.

Så här när julen är slut vill jag genast plocka fram en massa vårkänslor och med det även vårdekorationer till huset. Detta har förmodligen att göra med att det börjar poppa upp en massa vårnyheter i våriga färger i butikerna. Och inte att förglömma så är det ju formex nu i mitten av januari och där presenteras massor av vårnyheter. För att inte rusa fram för fort har jag valt att hålla mig till mörkgrönt, inte limegrönt, vitt, inte ljusrosa och pärlhyacinterna får vänta åtminstone till i mars. Här uppe i norr har vi ju smällkall vinter i tre månader till. Dessa ska avnjutas med en hel del skoteråkning, varm choklad och korvmackor.

Välkommen 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback