Fredagsmys ikväll och lördagslyx imorgon

2009-12-11 @ 19:46:55
Idag har vi varit på barnens dagis och sett på deras supersöta luciatåg. Vi hade även turen att barnens far- och morföräldrar kunde ta ledigt och komma och titta. Det var bara så mysigt med alla nissar, stjärngossar, lucior och tärnor. När man är så där liten har man verkligen inte den spärren att man inte vågar sjunga så högt som man känner för och det kan bli rätt kul att lyssna på. Jag är riktigt imponerad att fröknarna lyckades få barnen att stå kvar hela tiden, en stor eloge. Något som gör det traditionella luciatåget extra mysigt är att vår dagislokal ligger i byns bönhus, därmed hålls luciatåget i bönsalen och det är så fint med alla ljus. Efter skönsången bjöds det på glögg, kaffe, pepparkaka och saffransbulle till alla åskådare. Det blev rätt fullt i lokalerna, men finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Ikväll väntar fredagsmys med Idol, vem som ska vinna kan jag inte bestämma mig för, gillar dem bägge två. Imorgon är det lördagslyx. Vi (jag) har ordnat med barnvakt (tack mormor o morfar) så vi får passa på att gå en hel dag på stan och köpa förhoppningsvis alla julklappar. Förra året blev det gjort dagen före julafton och det kändes inte riktigt rätt. Jag gillar att ta tid på mig när jag slår in paketen och inte bara raffsa ihop nåt och så mycket tid har man ju inte på sig om man köper julklapparna dagen innan julafton...

Det kan nog hända att det blir något till mig själv imorgon också. Har sett denna ful-söta glöggryta på Indiskas hemsida, får se om den slinker med hem.


Bild: Indiska. Är ful-söt ett ord?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tänkte köpa det fina kakfatet från Indiska som du har i julklapp till syrran, men dom var slut! Det fanns bara ett i miniatyr kvar :( Hoppas ni får en mysig helg, vi tänkte också hinna på stan en sväng om vi får barnvakt. Luciatåget är så himla fint, tycker de var extra duktiga i år på att sjunga!! Sötis-barn! Älskar vårt dagis! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback