Köket

2009-08-29 @ 20:31:57
Tänker tjata lite till om köket. Innan vi skaffar ett nytt köksbord ska vi testa att leva med det vi har idag, man kan ju gömma det under en duk. Idag testade jag lite olika varianter och kom fram till att vaxduken som jag köpte på Åhlens förra året gör sig rätt bra mot stolarna. Bytte även ljus i changelyktan och manchetterna gjorde sig faktiskt ännu bättre mot de lila ljusen än de gröna jag hade tidigare. Fast det klar, jag älskar ju lila så jag skulle nog vilja säga att lila alltid är finast. Däremot har jag en sambo som fullkomligt hatar den färgen, han har tillåtit att jag inrett vårt sovrum i lila, men i de andra rummen har jag lila-förbud.

Det har nu visat sig att min förtidiga-trettio-årspresent (stolarna) har lett till en massa följdkostnader. Förrutom ett nytt köksbord vill vi nu också lägga in nytt golv och byta ut kylen och frysen (de är från 1989). Därmed har jag strykit allt på min önskelista och ersatt det med endast en punkt...PENGAR!



Bild: Kollage av egna bilder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback