Just nu hatar jag matlagningsprogram

2009-08-09 @ 20:18:23
Måste de alltid visa matlagningsprogram precis när man lagt i säng barnen. Genast börjar man ju tänka...hmm...undrar just vad vi har kylskåpet? Sitter och halv-ser på "solens mat" och blir så klart sugen på att göra en caprese, vet att jag har mozarella i kylen. Jag som skulle minska på kalori-intaget. Men jag är lessen, jag kommer att ge efter för begäret, för idag återhämtar jag mig från gårdagens bravader, och då måste man få äta.

För er som inte gjort någon caprese någon gång kan jag berätta att det är bara att varva mozarella skivor med tomatskivor och sedan lägga på färsk basilika, ringla över olivolja och vrida några vred svartpeppar.
Man kan även avancera med lite balsamico.

Smaklig måltid!




Foto TV4 (recept.nu)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej och tack för igår! Ser fram emot reprisen i höst...:)

Ja, gud vad gott det är med caprese, själv körde jag ned till stan med kidsen bara för att få äta skrov! Men som du sa, det behöver vi en sån här dag. Och imorgon börjar ju mitt nya liv (igen) ;)

Lycka till i morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback