Valborgsmässoafton och uteliv

2009-04-30 @ 20:34:38
Härligt! Ett ord som beskriver livet just nu. Det är bara så härligt ute. Det är valborgsmässoafton och vi har varit ute i vårvärmen hela dagen. Vilgot har mest spenderat dagen på sin cykel och just nu är David och han och kikar på majbrasan. Här hemma har en utmattad ettåring ganska precis somnat efter en härligt utagerad övertrötthet. En sån här dag passar det ypperligt att hälsa våren välkommen.

Det har verkligen börjat klia i mina gröna fingrar, och jag säger gröna fingrar i dubbelbemärkelse, för jag är ganska ny på det här med trädgård och växter. Insåg idag att jag har alldeles för tråkiga stövlar, vanliga gröna tråk-tretorn. Det finns ju ett så enormt stort utbud av roliga stövlar numera. Men man kanske inte ska köpa trädgårdsstövlar på Rusta, borde kanske hålla sig till lite mer rejäla doningar. Å andra sidan kan man ju byta stövlar varje år om man köper ett par för 149 kr. Å tredje sidan så måste jag nog tänka på att inte bygga på sopberget, för det är väl så en sann trädgårdstant i 30-års åldern ska resonera, miljötänkande. Här är i alla fall några alternativ, de jag egentligen har spanat in är ett par svart-vit-blommiga från Tretorn, men på dem hittade jag tyvärr ingen bild.


Bilder lånade från
Din Sko, Ellos, Garden Girl, KappAhl och Rusta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback