Jobbar igen...

2009-04-08 @ 20:31:15

Som ni kanske märker har jag börjat jobba igen, bloggen blir lidande. Men några inlägg i månaden ska jag nog lyckas kasta in. Det går jättebra med dagis, bägge pojkarna trivs. Som jag trodde redan innan vi gick upp på heltid så är det Vilgot som det är mest jobbigt för. Han är van att få ligga och dra sig i sängen och ta det lugnt på morgonen och det får han inte nu så han trilskas lite på morgonen. Men när vi väl är på dagis springer han in och sen har han knappt tid att säga hejdå.

Det lite roliga med dagis är att barnen lär sig nya grejer så fort när de är där. Julius har blivit en riktig fena på att gå nu, det hade man inte trott för två veckor sen. Och ja, han är rätt sen på att gå, släktar på sin mor kanske? Varför gå när man kan krypa, klättra och kasta sig i raketfart?

Lite jobbigt tycker jag nog att det är att jobba. Jag har lite dåligt samvete för att jag inte är hemma mer med barnen, de är ju så himla mysiga att vara med och det är ju trots allt jag och David som ska uppfostra dem, inte dagis. Har funderat på att var ledig onsdagar varje vecka efter semestern, men å andra sidan kommer det att betyda att jag kommer att tvingas jobba över vissa kvällar istället. Har ett sånt jobb som nästa kräver heltid och lite till. Jag tycker självklart också att det är himla kul att jobba, speciellt nu när vi har fullt upp och är mitt i ett projekt, dagarna bara flyger förbi.

Nu ska jag sätta mig och virka lite till och samtidigt ska jag se Rent Hus. Det slutar aldrig att förvåna mig hur folk kan bo i sån oordning och vara såna lortgrisar, det är ju sjukt smutsigt hemma hos vissa! YEAK! Själv skulle jag få ett psyk-bryt av att ha så stökigt, skulle absolut inte kunna koppla av.

Förresten, GLAD PÅSK på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback