Förkylda Familjen och Vårtecken

2009-04-22 @ 20:41:06
Prick två veckor efter att vi börjat dagis på heltid blev vi förkylda. Det var precis det jag hade sagt också....att det brukar ta ungefär två veckor. Men nu är pojkarna i stort sett friska, i alla fall nog friska att vara på dagis igen. Jag å andra sidan har fortfarande en enorm smärta i svalget vilket irriterar mig nåt fruktansvärt. Å andra sidan kör jag med intalningsmetoden:
-"Jag är inte sjuk, bara lite krasslig, så det är bara att jobba."
Sitter där i mitt lilla bås och smackar febrilt på Strepsils. Stackars grannarna i båsen bredvid, de måste tycka att jag är enormt störande.

Men vad gör detta när vi går mot varmare tider. Även fast det fortfarande ligger kvar snö så känns det att våren är här och dessutom är det fullt med tofsvipor och tranor ute på lägdorna. Tänk att om nån vecka kan jag göra i ordning bredvid bron där jag ska ha den fina bänken som jag köpte på IKEA. Tjihoo!

Köpte en majblomma idag, även det är ett vårtecken. Det tycker jag förresten att ni också ska göra, behållningen går ju till behövande barn. Se det som en UPPMANING till er från mig!



Bild från
www.majblomman.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback