Det bidde en grytlapp....

2009-04-23 @ 20:03:44

Jag har virkat en grytlapp i vårfärger. Gjorde den dubbel så man inte bränner sig när man använder den. Fast jag tror inte jag kommer att använda den, då kanske den blir förstörd. Men den är i alla fall en fin prydnad i köket. På bilden är den ännu inte pressad.





Privat Bild

Tänker snart börja med nästa virkprojekt vilket är en liten hemlis för det är en present... Det blir nog en liten paus på någon dag, måste vila fingrarna. Efter "hemlisen" ska jag virka en till grytlapp, fast denna gång med mini-mormors rutor. Har fått en sådan en gång av D's farmor. Hon är nästan blind, men har ändå lyckats påta ihop en del alster, det tyder på fingertoppskänsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback