Vecka 36

2008-09-02 @ 20:40:42
Nej, jag är inte gravid. Med vecka 36 menar jag att just nu är det vecka 36 i kalendern, ingenting annat. Jag lanserar idag en ny kategori, "veckans matsedel". Eftersom vi bor på landet är det nödvändigt att göra en matsedel inför varje veckas storhandling. Hittills har jag alltid suttit med en papperslapp och kladdat och suddat och funderat och kladdat och suddat lite till enda till jag kommit fram till nåt och skrivit upp det på vår runda fina svarta tavla. Sedan har det burit av till affären för att göra veckans inköp. Nu känns det redan roligare att planera veckans mat, samt att tidigare veckor kommer att finnas sparade och när ideerna tryter kan jag lätt kika tillbaka och få inspiration.

Ska försöka vara duktig med denna kategori, men klandra mig inte om jag brister i engagemang i framtiden. Just nu är jag ju som det så fint kallas på amerikanska en "homemaker", eller "domestic engineer". I wikipedias förklaring av tidigare nämnt begrepp står på slutet "However, homemaking is not always a lifetime commitment: many homemakers, for economic or personal reasons, return to the workplace." Detta gäller mig, jag börjar om på jobbet i november.

Det känns lite som att jag nu blottar våra taskiga matvanor (får väl kamouflera de måltider som vi äter skräpmat....)men det här är den bistra sanningen och det blir mycket korv och annan husmanskost när man har småbarn. Här kommer då vecka 36, den skrevs förövrigt redan i söndags, men vi har bytt dator i veckan och nu äntligen har jag hunnit installera photoshop.


Vecka 36, förhoppningsvis kommer snart vecka 37.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback