Vård av sambo

2008-09-22 @ 09:55:43

I helgen har jag haft tre barn att ta hand om. När David vaknade på lördagsmorgon kunde han inte vrida huvudet, han var helt stel och hade ont och det har hållit i sig hela helgen. Förmodligen har han åkt på nån elak form av nackspärr, han säger själv att det känns lite bättre idag, men han blir nog hemma från jobbet en bra bit in på denna vecka. Jag hade sett framemot lite avlastning denna helg, ibland blir det dock inte riktigt som man tänkt sig.

Har lyckats få en del saker gjort ändå. Jag och Vilgot var och plockade potatis i lördags. Vi gör alltid det den tredje lördagen i september, det är en familjetradition. David och Julius stannade hemma. Fick även lite tid över igår till att klippa Vilgots kalufs. Hans hår växer så otroligt snabbt och han har så rysligt tjockt hår. Det är inte alltid så lätt att klippa en tre och ett halvt-åring, men ibland bara måste det gå, idag är det nämligen dagis-fotografering. Till slut fick jag muta med godis och då satt han stilla så att jag just och pass hann klippa klart. Förra året när det fotades sprang Vilgot in i en dagiskompis och fick näsblod lagom till de enskilda fotona, ni kan ju gissa hur munter han ser ut på det kortet. Visserligen är han himla söt när han är bitter, men det hade varit roligare att ge bort korten om han hade skrattat. Ska bli spännande att se hur det gått i år.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback