Lite mera höstmys

2008-09-07 @ 19:50:03
Har gjort lite "höstigt" hemma nu. Däremot är jag inte riktigt klar än, har fortfarande uppe sommarens vita gardiner. Jag skulle vilja ha mörk-orangea linnegardiner med hankar på baksidan men det innebär att jag måste köpa 15 meter tyg och sedan sy 6st längder med vardera typ 10 hankar (=60 hankar!). Har inte hittat några färdigsydda som jag velat ha, det enda jag hittat är paneler och det är jag inte så sugen på. Så än så länge får sommargardinerna hänga kvar.

I helgen har min bättre hälft sysslat med att plocka ner, hämta hem och bygga upp en lada på vår gård. Den är inte riktigt klar ännu, men jag lovar att när den är klar så kommer bilder på det hela. I och med lad-bygget har Julius rum blivit lite framskjutet, men snart är även det på agendan och då kommer det bilder från det projektet med. Undrar just om David ser nåt slut på alla projekt? Jo, nu börjar nog det mesta vara klart. Det brukar i och för sig låta så och sen hittar vi på nåt mer. Under vintern har vi däremot en tendens att lugna ner oss, torde vara bristen på dagsljus som gör oss lite loja.

Så här såg det i alla fall ut hemma hos oss igår när Vilgot hade fått sitt lördagsgodis och satt i vardagsrumsoffan och glufsade i sig allt i ett huj.



Matchande pyjamas är ett måste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback