Det närmar sig....

2008-09-25 @ 14:24:21
För en tid sen fick jag ett brev med posten om att vi som gick ut nian 1995 skulle ha återträff den 18e oktober. Redan samma afton började telefonen gå varm, eller det ringde två personer som undrade om jag fått brevet och om jag skulle gå. Men vi har en gammal bärbar telefon, så den kändes varm.....SJÄLVKLART ska jag gå på klassfesten sa jag.

Nu börjar jag vara lite nervös. Vad ska man ha för kläder???? Och hur ska man göra för att se ut som man gjorde när man var tonåring och inte som nu när man börjat närma sig trettio? Shit! Jag brukar verkligen inte bry mig, men nu, så här tretton år och två barn senare börjar man förstå att det bara går åt ett håll, utför. Egentligen oroar jag mig nog mest för den där enorma baksmällan som kommer att haka på dagen efter. De två brudar som jag ska ha dejt med innan festen, vilken börjar kl. 16, är inte de som spottar i glaset när vi träffas för sådana här tillställningar. Kanske är jag själv en bidragande faktor. Har lovat dem att vi ska träffas före i gränden ovanför Domus-parkeringen (nu CK-parkeringen) och där ska jag bjuda dem på lite brännvin av det billiga slaget (de ska vara glada att de inte får "häxbrygd"). De får själva ta med sig "svälj-virke", som jag valt att kalla det. Så gick det ju till på den gamla goda tiden innan vi skulle trycka in oss i kön på etage. Vi hade ju inte råd att handla i baren så vidare värst mycket så det var bäst att hulka i sig så mycket som möjligt innan det var för sent.

Nej, jag tror faktiskt att det kommer att bli superkul att träffa alla igen och det blir ju inte bara de man gick nian med utan alla andra som också är födda 1979. Ja i alla fall är det tre veckor kvar så innan dess kanske jag hinner genomgå några förändringar (förhoppningsvis åt det bättre hållet), och jag hoppas att all plastik-kirurgi hinner läka......

Galliano hotshot, en värmare i höstmörkret
bild
www.cocktailguiden.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback