Lördagens bravader

2008-10-20 @ 10:11:25

Och så var man tillbaka till vardagen igen efter en glamourös lördag och en inte alltför produktiv söndag. Klassfesten i lördags var bara så kul. Maten var i och för sig rysligt överlagad, men sällskapet var det absolut inget fel på. Det var riktigt kul att träffa alla igen, nu var ju inte alla där, utan kanske 25% av "alla". Hade redan i förväg bestämt mig för att jag bara skulle dricka öl, vin är ingen hit för mig längre om jag nu inte vill bli liggandes hela dagen efteråt. Däremot var det inget sagt om hur många öl....begränsningen var det som fanns i plånboken, hade tagit ut kontanter och lämnat kortet hemma för säkerhets skull. Tro mig, efter snart trettio år känner jag min "andra sida" och vet hur det brukar sluta en sån här överladdad kväll.

Just nu har jag nog inte riktigt hunnit bearbeta kvällens händelser men jag kan snabbt dra en slutsats om att mitt liv är tämligen okomplicerat om jag jämför det med många andras öden. Däremot verkade de flesta ändå tagit sig igenom de senaste 13 åren med bravur, sett genom mina ögon såg alla väldigt unga och oförstörda ut. Jovisst, jag hade druckit några öl och var på ett väldans gott humör så något förskönande kanske mina minnen är. Tur att det inte finns några bildbevis!!!

Ledsen att jag inte kan komma med något direkt skvaller, det känns taskigt att lämna ut sina klasskompisar. Kanske kan jag bara säga så här; Några fick oanständiga förslag, någon är möjligen sjuk och någon har familjebekymmer. I framtiden kanske jag kommer på nåt om någon som inte gick i mina klass och då tror jag bestämt att det är okej att skriva ner. Men, som sagt, just nu är kvällen alldeles för färsk och osorterad att jag bara kan säga att vi hade fruktansvärt kul och att man måste ha varit där för att förstå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback