Lillebror och storebror

2008-10-22 @ 10:55:05
När Vilgot började få frågan om det var en lillebror eller en lillasyster i mammas mage svarade han väldigt ofta "-Det är en lillebror och han ska bada med mig." Lite kul tyckte vi eftersom vi aldrig nämnt någon om badning i det sammanhanget, men Vilgot hade uppenbarligen längtat efter någon att leka med i badkaret.

Efter Julius födelse frågade han nästan alltid om Julius skulle bada med honom och fick alltid svaret att "lillebror är för liten". Tror att han till slut gav upp, för han slutade i alla fall att fråga. Gissa om han blev förvånad i måndags när vi bestämde oss för att sätta ner Julius i badkaret när Vilgot satt och badade. -" Va?! Ska han bada med mig, det är ju så mycket skum, jag kan flytta lite, och leksakerna, jag måste lyfta ur dem ur karet....." och så vidare, frågorna och uttrycken blandades om vartannat från en smått salig tre och ett halvt åring.

Det gick i alla fall riktigt bra, inga tårar eller slagsmål.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback