En reaktion på trenden "väggord"

2008-10-10 @ 09:31:27
Just nu är det otroligt trendigt att använda sig av väggord som dekoration i hemmet. Tittar man in på till exempel styleroom så är det många av användarna där som anammat den trenden. Visst, det är jättefint, men i majoriteten av fallen så är det engelska ord och inte svenska som sätts upp på väggarna. Vad är det för fel på vårt svenska språk? Ser det töntigt ut på en vägg eller? Ordet "Welcome" som många använder sig av skulle faktiskt bli fint om det stod "Välkommen" i stället. Andra fina ord är "kärlek" och "lycka". Däremot tvivlar jag på att jag skulle sätt upp en dekoration på väggen med ordet "hemma", det känns som att jag borde veta var jag är.

Har själv just suttit och gjort en variation av Isas tavla "Take time to smell the coffee" för att testa hur det ser ut i hemmet. Självklart har jag inte använt mig av uttrycket "lukta på kaffet", för det kändes hemskt fel, utan jag har helt enkelt skrivit den traditionellt svenska texten "Kaffetåren den bästa är". Nu ska jag bara rama in den, ställa fram den och se hur folk reagerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback