Slut!?!

2008-11-05 @ 20:22:27
Igår sprang jag glad i hågen in på Åhlens, och kom ut därifrån tomhänt och nedstämd. Vedkorgen var slut. SLUT!?! På min födelsedag och allt.....blä! Jag har väntat för länge! En sån grej får ju bara inte hända. Tänkte ju för en gångs skull vänta till efter min födelsedag för att ge min önskelista en ärlig chans och tji fick jag. Snyft.

När min mor och jag hade butik brukade vi små-fnissa åt de som "väntade för länge". Inte så schysst, jag vet, men vi brukade alltid säga till kunderna -"Vänta inte för länge bara, de kan ta slut" eller -"Vi kan inte lova att de finns kvar, du har ju öppet köp". Så nu kan man verkligen säga att jag "fått betalt för gammal ost", "grävt en grop och själv trillat i" eller helt enkelt "bundit ris för egen rygg". Expediten på Åhlens, hon fnissade minsann inte alls, hon slog snabbt upp i datorn, såg att de inte var ombeställda, la in en ny order och sa -"nu får vi hålla tummarna att de kommer nästa vecka!". Vilken ängel. Även om de inte kommer in igen så är hon guld värd.

Nu kanske ni tror att vi var helt hjärtelösa i vår butik, men det var vi verkligen inte. Tvärtom, vi försökte verkligen vara kunderna till lags så gott det gick. Men ibland hade vi ju kampanjer och när de varorna var slut, ja, då var de slut. Fick faktiskt en kommentar av en av våra företagskunder som tyckte att jag varit riktigt service-minded, han sa:
-"om vi hade behövt anställa någon idag så hade du varit högst på önskelistan". Inte illa.

Och på tal om jobb så kan jag rapportera att allt har gått bra med "uppstarten" på jobbet. Jag hamnade i hetluften direkt och det är riktigt kul att vara tillbaka, speciellt när kunden har frågat efter mig i en månads tid. Fick också en hel del kramar av olika projektledare och annat folk, det är heller inte illa. Fast det klart, de flesta jag jobbar med är karlar och när de får chansen att krama en (halv)ung tös så lovar jag att de tar den. Däremot är jag helt slut på kvällarna, det kostar att ligga på topp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback