JAJKS!!!

2008-11-02 @ 20:31:04

Ve o fasa, nu är den här, vecka 45! (hajen-musik i bakgrunden). I morgon är det dags att börja slita på jobbet igen. Tiden har gått så fort, det känns ungefär som om jag blivit överkörd av tåget. Eller det kan kanske beskrivas som att man kör in i en tunnel och bullret tystnar, det blir mörkt och mysigt och man mår gott och tar det lugnt i trafiken.....huxflux försvinner lugnet, det blir ljust igen, myset är borta, man har kommit ut ur tunneln och på andra sidan är världen en helt annan och tiden har flutit förbi och det känns som att tunneln var så himla kort men i själva verket var den milslång. Snacka om att resa i tiden. Kan väl i och för sig inte påstå att det varit så otroligt tyst här hemma, men det har varit lugnt och skönt för det mesta. Nästan ett år har gått, sist jag jobbade var den sjunde december förra året. Kan inte säga att jag gruvar mig för jobbet, eller för att David inte ska klara av att vara hemma, det är nog mer en fråga om jag kommer att klara av att vara "borta"...

Min sista vecka här hemma har varit lite stressad, därav ett inte så flitigt bloggande. Vi har stressat för att få klart Julius rum; tapeter, golv och inredning (bilder kommer senare). Jag har stressat för att hinna så mycket som möjligt, varit på stan, sytt gardiner, förberett kalas, förberett David, förberett barnen, städat, tvättat mm. Och mitt i all stress har vi hunnit med ett besök på akuten. Vilgot fick helt plötsligt akut nässelutslag, inom loppet av tre timmar hade han klåda över hela kroppen. En reaktion på ett förkylningsvirus sa läkaren, tydligen inget ovanligt, har själv aldrig hört talas om det, men tydligen kan man uppleva andnöd också, tur vi åkte in.... brukar annars helst avstå akuten och vänta till vårdcentralen öppnar.

Idag har vi haft kalas eftersom jag fyller år till veckan. Fick bland annat ett presentkort på Åhlens, nu blir det att shoppa den fina (men opraktiska) vedkorgen. Fick en bärplockare också, nästa år får fru lingon och herr blåbär se upp! Och pengar fick jag, så nu blir det en resa till IKEA....så fort jag får en ledig helg vill säga. Den här tiden på året är man verkligen uppbokad med fester och annat, men det är kul med höjdpunkter i den grå vardagen. Fast numera blir jag så himlarns slut dan efter, börjar bli gammal och grå.

Nä, nu ska jag ladda inför morgondagen, går ut hårt med att bjuda kollegorna på tårta som blev över från kalaset, det tror jag gubbarna uppskattar! Wish me luck!




Den snygga vedkorgen från Åhlens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback