Pinnstolar och hörnskåp

2008-06-15 @ 16:05:13
Högst upp på min önskelista just nu står det "gamla pinnstolar" och "gammalt hörnskåp". Pinnstolarna ska helst vara likadana och hörnskåpet ska ej vara ett vitrinskåp utan ett med hel dörr, typ gamla sortens skafferiskåp. Detta verkar dock vara en omöjlighet. Jag har letat överallt. Det har till och med gått så långt att jag har ritat ett eget hörnskåp som David ska få bygga, just nu strejkar han däremot men nån gång kanske han ger med sig.

Pinnstolar finns det ju självklart att köpa nya, men den enda jag hittat som duger är Carl Malmstens "lilla åland". Om jag ska köpa sådana måste jag vänta några år till för jag vill verkligen inte riskera att våra barn har sönder dem. Det är så vi resonerar kring det mesta just nu. Vi behöver egentligen ett nytt matbord också eftersom Vilgot har hackat sönder vårt ganska rejält, men det är lika bra att vänta för snart är det Julius tur att leka mat-huligan. I sommar ska David få ta planhyveln och gå lös på bordsskivan och sedan får jag betsa och lacka om den, det får duga så länge.




"Lilla Åland", bild från www.stolab.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback