Gräsänkling...

2008-06-26 @ 20:27:40
Ikväll är jag gräsänkling, eller hur det nu heter. David är på stadsfesten med sitt jobb och sen ska han sova hos sina föräldrar i stan. Men jag är inte ensam för det, jag har ju två sovande gossar att se efter. Det tragiska just nu är att det inte är nånting på TV och jag som hade tänkt svulla lite med chips och andra onyttigheter. I och för sig så kan man göra annat medan man äter sådant, man kan till exempel bläddra i tidningar.... det är ju inte fy skam det heller. Det får det bli.

I veckan har det blivit en del rännande på stan. I tisdag var jag in för att försöka fynda på rean, men förgäves, jag hittar aldrig nåt när det är rea och det tycker jag att jag borde ha lärt mig vid det här laget. Men jag beställde i alla fall fondtapeten till Julius rum, det blev den jag tidigare pratat om, "Kaj" från Sandbergs kollektion "Kaspar & Saga II". Hur fin som helst är den! Nu vill jag bara röja upp här inne i "skrotrummet" så att det får bli Julius rum på riktigt. Men först måste David bygga hörnskåpet till köket så att vi har nån stans att gömma datorn och alla kontorsgrejer, så det dröjer nog till i höst nån gång. Det klart, blir det dåligt väder hela sommaren så lär skåpet vara byggt på noll-tid, men jag vill verkligen inte önska dåligt väder, jag vill ha sol.

Även idag har jag varit på stan för att fika med Benjamin och Sara som är hemma från Norge. Det var verkligen jättekul att träffa dem, speciellt eftersom att Sara aldrig träffat Julius. Imorgon blir det att ränna på stan igen. Jag ska dra med mig Vilgot och träffa Sara, Benjamin, Helena och Maja och vi ska "åka karusell och käka karamell". Längtar jätte mycket!

Nu ska jag ägna mig åt lite "heavy pigging out"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback