En inne-dag

2008-06-10 @ 15:21:40

Jag vet att jag längtat efter regn, men nu när det regnat i mer än ett dygn så är jag less. Nu har naturen fått det vatten den behöver, så fram med lite solsken! David är hemma och är sjuk så jag har inte varit hemma själv med bägge pojkarna som tur var för det brukar vara riktigt jobbigt när det är sånt här väder. Det har mest blivit slappande i soffan.

Försökte tidigare i dag att föreviga Vilgot och Julius när de satt tillsammans i soffan, men det är inte lätt. Oftast leder det till att Vilgot vill gosa med Julius öron och det vill inte Julius så då blir det aningen grinigt....Döm själva.




Inte så lätt alltid....

Var på BVC igår, Julius väger nu 7665g och är 67,5cm lång. Han följer sin kurva och allt är bara bra. Distriktssköterskan frågade faktiskt om han alltid är så där glad som han var när vi var där och ja, det är han ju faktiskt. Kan verkligen inte klaga på att jag har haft krävande bebisar. Men idag har han faktiskt varit grinig över att det kliat i tänderna, men sånt grin klarar man av lite nu och då. Det är ju bara så himla synd om honom när han frenetiskt gnager på allt och alla. Imorgon ska förresten jag till tandläkaren på en vanlig undersökning. Ska dit nästa vecka också, men då är det för att dra ut en visdomstand. Lagom till midsommar! Så när alla andra käkar sill, potatis och nubbe blir det kanske bara flytande för mig. Fast i så fall kan jag ju ta nubben i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback