...och så levde de lyckliga i alla sina dagar

2008-07-08 @ 21:01:31

Vilken saga vi fick vara med om i lördags! Min "bästis" Helena gifte sig med sin Cristofer med pompa och ståt. Det var ett otroligt vackert bröllop och jag hade verkligen svårt att inte brista ut i floder av gråt. Hon är den första i kompisgänget som gifter sig och även om de flesta av oss har barn och familj så kändes det lite som avstampet till att nu börjar vi verkligen bli vuxna och barndomens bekymmersfria dagar är över.

Barnvakt hade vi bokat till bägge barna sedan länge så nu var det dags att ha en riktig brakfest! Jag hade klätt upp mig i en "fluffig-klänning-à-la-Sex and the City" och David hade krängt på sig kostymen. Hela 97 personer stod på gästlistan till mottagningen efteråt och jag tror faktiskt att det var ännu fler i kyrkan. Väl i festlokalen blev det mingel med fördrink och lite snittar. Sedan följde middag med tal, bröllopstårta och allt annat som en bröllopsfest bör innehålla. När väl baren hade öppnat var det svårt att få folk ut på dansgolvet. Lite senare under kvällen var det sistnämnda däremot inget bekymmer, det gick rätt hett till på dansgolvet. Det blev inga slagsmål som det brukar i alla filmer, men några råkade visst åsamka sig lättare skråmor ändå.

Extra kul var det att tjejgänget var samlat igen. Räknade ut att jag inte träffat Sara Stenman sen sommaren 2005! När vi träffas så där allihop blir det en hel del tjatter om sådant som hände för tio år sen, men som känns som om det lika gärna kunnat varit igår. Dagen och kvällen var i alla fall otroligt minnesvärd och jag kan garantera att när vi träffas nästa gång så blir det mycket tjatter om just Helena och Cristofers bröllopsdag.




Bröllopsparet på deras stora dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback