Här händer det grejer!

2008-07-15 @ 21:33:49
Det märks verkligen att David har semester för här händer det grejer. Lite kul har jag i och för sig haft åt honom för just innan han gick på semester sa han att han inte skulle göra annat än att slappa första veckan. Förra måndagen kl. 10.00 när han egentligen bara haft semester några få timmar säger han, och jag citerar nu ordagrant: -"Eli, jag är rastlös".

Sen dess har det hänt en hel del grejer här på gården. Han började med en visit på Beijer för att handla hem lite material utifall att han skulle få lite att göra. Den fakturan gick på 2700 kr..... Sedan började han att bygga. Vilgot var med på noterna. Det sågades, skruvades, spikades, grävdes och fylldes och till slut stod där en sandlåda till Vilgot. Sedan blev det fram med grästrimmern för att röja ur "skogen" litegrann, dit skulle gungställningen flyttas så att den inte stod mitt på gräsmattan. Detta var i och för sig mina order, men det blev också himla bra. Vissa projekt leder ju till en mängd följdprojekt, till exempel som att i detta fall blev han även tvungen att flytta på torkvindan, vilket innebar mer grävning.



Sedan hade han tänkt börja med underspikningen på garaget, men det blev lite uppehåll i det, för det fattades lite material, så nu måste nog stackarn åka på Beijer igen, fast det tycker han bara är kul. Det är nog som när jag måste åka tillbaka till trädgårdshandlaren för att jag glömde köpa nåt riktigt viktigt....

Idag har vi haft en grävmaskinist hos oss som har grävt upp halva gården så att "vi" har kunnat koppla in vatten och avlopp till garaget. Just nu ser gården inte så tjusig ut, men så småningom kommer det nog att bli bra. Jag har faktiskt längtat till den här dagen för nu när allt är färdig-grävt så får "vi" ju börja med återskapandet av framsidan. Jag har en hel del idéer som innefattar diverse buskar, grusgångar och en bänk. Jag tror jag kör med uttrycket "sikta mot stjärnorna...". Allt detta innebär säkert mer jobb för David än för mig, men jag tar ju hand om barnen i alla fall. Han behöver inte oroa sig för att känna sig rastlös i fortsättningen jag ska nog hålla honom sysselsatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback