Väntar fortfarande....

2008-01-18 @ 16:58:02

Nu har jag gått 4 dagar över tiden, men det är ju ingenting med tanke på min förra graviditet och jag har ju varit beredd på att gå över tiden rejält. Var hos barnmorskan idag och kollade alla värden. Hade lyckats få upp hemoglobinet till 123, vilket är riktigt bra. När jag var där för en månad sen hade jag 105 vilket är alldeles för lågt. Blodtrycket var även det bra.

Bebisen låg med huvudet nedåt som sig bör men det var långt ifrån fixerat vilket säger mig att det blir nog ingen bebis i helgen. Bokade in en tid den 29e för överburenhets koll, då har jag alltså gått 15 dagar över tiden. Kommer faktiskt att ha samma läkare som förra gången, vilket känns bra för henne tyckte jag om, hon var rakt på sak men samtidigt visade hon empati för en otroligt övervänt blivande mamma. Hon kommer att kolla att allt är okej med bebisen och även med mig, sedan gör hon en utvärdering samt diskuterar med mig om hur vi ska gå tillväga för att få ut bebisen. Själv är jag inte så sugen på att bli igångsatt med tanke på hur det gick förra förlossningen, men detta gäller ju enbart om inget händer den kommande veckan. Jag hoppas självklart att allt sker naturligt.

Har inte kunnat låta bli att köpa bebisgrejer. Det har blivit en hel del kläder i brunt och vitt, tex en plyschoverall från Me&I. Sen har jag köpt nytt spjälsängsskydd och en ny bebisfilt i Mairo's elephant-serie. Självklart även det i brunt och vitt, riktigt snyggt.  Nu är det dags för fredagsmys, vi ska käka kinamat och ha det riktigt skönt.


image29

Babyfiltar från Mairo och plyschoverall från Me&I's höstkollektion.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback