Tiden går för fort, men ibland otroligt sakta....

2008-01-11 @ 13:19:46

Så var julen avklarad och det nya året invigt. Det gick fort må jag säga. Hann inte riktigt med, men så här i efterhand förstår jag ju att det varit jul, har nämligen fått röja en hel del för att få plats med alla nya leksaker som Vilgot fått av tomten. Vi började julfirandet redan den 23 hos Vilgots farmor o farfar. Själva julafton var vi först hos min mormor och sen hemma hos mina föräldrar. Julhelgen måste ha tärt en hel del på mina krafter för på julaftonskvällen hade jag vätska i hela högerbenet. Men det mesta var borta redan på juldagsmorgon.

Nu går jag här hemma och bara väntar och väntar. På måndag (14/1) är jag beräknad, men jag vet ju att man kan gå över tiden otroligt länge. Det är just denna gång man önskade att tiden skulle gå fortare, men då, och bara då, bestämmer sig tiden för att gå så otrooooligt sakta. Känns som jag har hunnit med allt jag ska innan bebisen kommer. Igår städade jag ut julen, vilket kändes enormt skönt, har varit lite less på alla tomtar. Nu inser man däremot att adventsstjärnorna är himla mysiga ljuskällor och att de gärna skulle få sitta uppe lite till. Men då tror väl grannarna att man blivit sinnessjuk. Igår kom även lite möbler från IKEA. Bland annat en schäslong till vardagsrummet, eftersom vi köpt en TV dit och spenderat hela julen med att slåss om vem som ska få ligga skönt i soffan. Sen hade jag även beställt en bokhylla till Vilgot så han får plats med alla nya saker (bortskämda unge :-)). Vi har redan monterat ihop allt, så det roliga är över nu.

Veckan före jul kom montörerna från Mani Solskydd hit och monterade våra nya fina markiser. Det blev så fint! Nu längtar jag till det kommer lite vårsol och jag får fälla ner dem och testa. Fast det klart, vårsolen hade jag nog längtat efter även om jag inte hade bytt markiser.

Vad göra nu då.....? Städa kanske? Baka lite till? Eller inta soffläge? Tror på det sistnämnda.

image19
Jul 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback