Organisera mera!

2008-01-22 @ 15:06:47
Nu börjar jag ha riktigt lite att göra om dagarna, så jag tar tag i sånt som jag borde ha gjort för länge sen. Mest är det olika saker här hemma som ska organiseras. Förra veckan lät jag framkalla 245 kort. Det är kort som aldrig blivit framkallade sen vi skaffade digitalkamera, det vill säga 2003. En positiv sak med att vänta 5 år med att framkalla är att man då sållar bort en hel del kort som känns överflödiga. Jag beställde sådana med vit ram, för de tycker jag ser så fina ut. Och korten blev verkligen jättebra. Snacka om nostalgitripp jag fick när jag gick igenom dem. För ett bra tag sen köpte jag några fotoalbum för att vi skulle ha likadana några år framöver. Nu när jag skulle sticka in alla korten upptäckte jag att fickorna var gjorda för kort som var exakt 10x15 cm stora, och mina kort var ju lite större eftersom de hade den vita kanten runtom....å så irriterande! Vad göra? Klippa bort den vita kanten och "förstöra" korten? Eller helt enkelt skaffa såna album som man klistrar in korten i? Det blev det sistnämnda alternativet. Hittade några riktigt fina, vita album på Åhlens och så här med facit i hand blev det riktigt bra.

Nästa organisering jag ska göra är Vilgots babyalbum. Jo, det är sant, han är snart tre år och jag har fortfarande inte tagit tag i det. Men jag har allt material och jag vet hur jag vill ha layouten på det, så det ska bli jättekul att sätta igång. Som tur var har jag varit riktigt duktig på att föra dagbok över hans första levnadsår, det underlättar.

Förhoppningsvis ska detta hålla mig sysselsatt ett bra tag framöver. Snart kommer ju bebisen (8 dagar över tiden nu) och då blir det inte mycket tid för sånt här pysselarbete, då blir nog albumet liggandes i en låda ett tag, dock inte tre år till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback