Hobfötter, konstiga drömmar och tidsfördriv

2008-01-16 @ 10:39:00
Ända sen julafton har min fötter växlat mellan att vara nätta fina damfötter och att vara gigantiskt pösiga hobfötter. Numera är de däremot inte håriga. Hade en konstig dröm om att jag var på förlossningen och skämdes för att mina ben var så fruktansvärt lurviga. Den morgonen tog jag en halvtimmes dusch och granskade hela kroppen efter generande hårväxt. Man är inte så himla smidig när man är gravid, men efter lite om och men så var benen fräscha igen. Det som ororar mig mest nu är att om jag fortsätter att gå över tiden så mycket längre så måste jag göra om proceduren igen. PUH!

En annan konstig dröm som jag hade i natt var att mina revben spretade åt alla håll. Visst, det känns ju verkligen som att de gör det, men i drömmen syntes det verkligen. Snacka om skräckupplevelse. Idag är Vilgot på dagis och jag ska fördriva tiden med att gå på månadsmöte på jobbet. Då får man vara lite social i alla fall. Sen ikväll ska vi på 80-årskalas och äta smörgåstårta. Det är Vilgots gammelfarfar Malte som fyller år, eller som Vilgot kallar honom "gamm-Malte". Min kusin har en son som heter Malte och det är såklart "lilla-Malte".

Det gäller att hålla sig sysselsatt annars blir det riktigt långtråkigt. Förra veckan skickade jag in en massa bilder på framkallning. Det är väl typ hela vårt fotoalbum sen 2003. Många kort blir det om än vi är hemskt dåliga på att komma ihåg kameran. Sen var jag in på panduro och beställde en hel del scrapbook-grejer. Jag har ännu inte fixat till Vilgots babyalbum, så det tänker jag sysselsätta mig med när grejerna kommer.

image28

Vilgot o Farfar Malte (20060318)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback