Islandsresan

2008-12-21 @ 10:37:30
Nu har jag hunnit vara hemma från Island i snart en vecka. Det var riktigt kul där. Häftig natur och god mat blandat med bra shopping (dock inte så billig). Vi var bara där i två dagar, under den tiden hann jag inse att dit måste jag åka igen så att jag hinner med lite mer grejer. Enda "turistattraktionen" vi åkte till var "den blå lagunen" (bad i varma källor) och det var riktigt härligt. Lördagen gick vi upp till en utsiktsplats och sedan vidare därifrån till ett köpcentrum med alltför många trevliga butiker. Jag hade nog kunnat stanna i Zara-butiken typ hela dagen. Köpte en jacka där som jag bara inte kunde låta bli, vet däremot inte hur ofta jag kommer att ha den, men den var ett sånt där "måste-ha" köp. Sedan hade de ju alla mina favorit skräpmatskedjor från USA, "Domino's pizza", "Taco Bell", "Kentucky Fried Chicken" mfl.

Jag hade föreställt mig att där skulle vara mer snö, men det var nästan ingen snö alls. Reykjavik har en medeltemp på +2,3 grader i december. Det fanns bara en nackdel med Island kan jag tycka och det var att man anade alltid en svag doft (odör?) av svavel. Det är i och för sig inte så konstigt  då ön är uppbygd av vulkanisk bergart.

Tummen upp för Island alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback