Vilgot en "storkille"!

2008-08-13 @ 10:03:40
Har precis varit och lämnat Vilgot på dagis för första gången på sju veckor. Som han har längtat! Det var inte direkt svårt att få på honom kläderna i morse. Han har verkligen växt i sommar. Han ser mer och mer ut som en "storkille". Till råga på allt växande på längden så har han ju även växt mentalt. Här är några "storkille"-bravader:

♥ Han klär sig för det mesta själv, kan bli riktigt roliga kombinationer ibland.
♥ Han går på toa själv, torkar sig själv när han bara har kissat.
♥ Han slutade med napp här om veckan, kom på det alldeles själv en morgon.
♥ Han leker med sin lillebror!
♥ Han går ut själv och leker i sandlådan.
♥ Han har börjat säga till när han är trött och vill sova.

Rätt ofta får jag känslan av att jag inte riktigt hinner med i barnens utveckling, kanske ett tecken på att även jag blir äldre... I sommar har jag i alla fall försökt njuta av att vara med barnen, rätt som det är ska jag ju börja jobba igen och då är det ingen hejd på hur fort tiden går. Tänk att om tio år så har vi en tonåring i vårt hus!

Nu när jag är så mitt uppe i att fixa och trixa till Julius rum har jag känt att vissa grejer i Vilgots rum har behövts göras om också. Det har nog att göra med att jag inte vill att Vilgot ska känna att allt som händer just nu kretsar kring lillebror. Här kommer i alla fall lite bilder på storkillen och hans rum.




Enormt söta elefanter va? Har gjort dem själv, fler blir det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback