Nu är det nog höst

2008-08-26 @ 21:06:16

Har ett tag nu förnekat att det är höst, eller kanske är det fortfarande inte det utan sensommar, men många tecken pekar på det. Till exempel så har David jobbat i två veckor nu, Vilgot har börjat om på dagis och vardagen har som smått återfunnit sig efter semesterns "oregelbundenheter". Med posten har diverse kataloger med "höstnyheter" dykt upp och Formex-mässan är i antågande. Så nu är det nog höst.

Igår åkte jag, Julius och min mamma och shoppade lite kläder till mig. Jag har ju inte direkt samma mått som jag hade förra hösten och jag börjar verkligen ha ont om kläder som passar och som inte är urtvättade. Det gick riktigt snabbt att hitta det jag skulle ha, nya jeans, en lite roligare kjol, några bas tröjor och en mysig "skjort-tunika" (som jag faktiskt tagit på mig redan idag för jag kunde inte låta bli). Vi gick också in en sväng på Duka för jag såg i skyltfönstret att de hade fått in Cult Designs sortiment. Denna gång kunde jag inte låta bli att köpa My & Mini lampan samt napphållaren. Jag valde en svart bricka att ha under. Har länge gått och trånat efter den kombinationen, vilken kommer att bli riktigt fin till Julius rum.

Kikade in på
Rörstrand idag och såg att även de släppt lite nya produkter. Hanna Wernings serie kommer i en härlig brun nyans som känns riktigt mysig, kanske till att dricka den där obligatoriska koppen choklad på höstkvällen? Får nog tråna efter den ett tag, för efter gårdagens shoppingrunda är det inte mycket kvar av kapitalet...



Eget collage med bilder från rörstrand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback