Julius rum

2008-08-05 @ 19:29:10
Så äntligen är "kontoret" snart historia. Jag har jobbat lite då och då i sommar med att tömma det på diverse skrot. Det tar ju lite tid när det titt som tätt ska åkas och bada med barnen och andra högre prioriterade saker. Men nu har det varit lite kallare väder i några dagar så det har passat riktigt fint att rensa och stöka på inomhus.

Kontoret är det rum som så småningom ska förvandlas till Julius rum. I går hämtade jag ett paket med grejer från Panduro och i det fanns bland annat träbokstäverna "V" och "J". Dessa målade David och Vilgot med grön respektive orange färg igår och idag har jag hängt upp dem på pojkarnas rumsdörrar. Så nu är "kontoret" officiellt Julius rum. Däremot är det inte så tjusigt när man öppnar dörren för det är fortfarande inte omgjort än. Men tapeterna har kommit, de finns att hämta hos färghandlarn, men jag tänker inte hämta dem förrän det börjar närma sig tapetseringsdags. Man får ju vara lite "ekonomiskt-smart" nån gång.

Satt idag och pysslade med ett litet collage av inspirationsbilder till Julius rum. Håll i hatten, här kommer det!




Jag har länge velat använda orange i nåt av rummen i vårt hus och nu blir det Julius som drabbas. Vare sig han vill eller inte, får väl passa på nu när han inte kan protestera....Bilden längst ned till höger är i alla fall tapeten "Kaj" som ska bli en superfin fondvägg, resten av rummet blir vitt. Nu bara längtar jag till rummet är tapetserat så jag får sätta igån och piffa! Jag har redan sytt lite kuddar och funderar på att påta ihop nån form av överkast. Vi får se vad jag hittar på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback