Inspirerad av Mio

2008-08-24 @ 20:00:52

Denna helgen har jag även kikat i mio katalogen och från den fick jag verkligen inspiration. Har länge haft en ide om hur jag vill att matplatsen i vårt kök ska se ut. Svarta pinnstolar, ekbord och en häftig lampa, modernt med en touch av landet. I mio-katalogen hade de inrett en matplats nästan precis exakt som jag vill ha det hos oss. Detta gjorde mig eld och lågor och ännu mer säker på att det är så vi SKA ha det när ungarna slutat med att använda diverse tillhyggen som trumpinnar på bordsytan.

Jag har länge suktat efter Carl Malmsténs stol "Lilla Åland" (se tidigare inlägg), men i brist på pengar så här i mammaledigheten så ska jag jaga rätt på gamla pinnstolar och fixa till dem istället. Har tidigare provsuttit stolen "pinna" från Mio, men den var verkligen inte skön, så den blir det inte. I framtiden hoppas jag att vi har råd med den äkta varan, men tillsvidare får det duga med lite "man tager vad man haver".

Hos mio fanns även en riktigt tuff lampa, blir förmodligen inte den då den är lite för strikt för vårt kök, men en liknande variant som ger ett lite mysigare sken ska jag väl kunna hitta nånstans. Givetvis dröjer det innan det blir något nytt köksbord, det är länge kvar innan Julius är rumsren......


Lampan "galleri" från mio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback