Vardag igen...nästan

2007-01-03 @ 21:32:05
Efter allt jul och nyårsbestyr är det vardag igen. Åtminstone nästan. Granen står ju kvar ett tag till, i alla fall om jag får bestämma. Sambon hade gärna kastat ut den på nyårsdagen, men icke så nicke! Jag påpekade prompt att det var strängeligen förbjudet att bryta mot svenska inpräntade traditioner.

Mellandagarna blev ganska hektiska i år. Har verkligen försökt att hinna med att träffa alla hemvändande kompisar, åtminstone på en snabbkaffe. Det måste nog vara så att vid slutet av varje år, så där nån dag före julafton, blir Skellefteå lika folktätt som stan skulle ha varit om inte vissa människor övergivit stället för att de trott att gräset varit grönare nån annan stans. Med tanke på årets snöbrist kan jag bestämt lova att gräset är grönast i Gummark!

Nu är det ju också så att två av mina väninnor är på tjocken. Den ena av dem är verkligen på tjocken. Jag glömde bort mig där ett tag, måste ha trott att jag också var gravid för jag fikade nog minst lika mycket som dem. Det blev mycket bebis-snack, men det var bara kul. Om det här hade varit för tre år sen och vi skulle ha träffats så hade det garanterat inte varit för att dricka en kopp kaffe (+äta en massa tillbehör) och vi hade nog absolut inte pratat om vad man ska ha med sig till BB. Nä då hade vi druckit rödvin (+ätit en massa tillbehör) och snackat skit om alla som redan skaffat barn... Tänka sig att man betedde sig så förr?!

Imorrn efter jobbet ska min brors tjej fixa mina naglar. Det ska bli jätte häftigt att för en gångs skull vara lite glammig med långa naglar. Och till råga på allt ska vi på fest på fredag, som jag längtar. Då ska jag dricka rödvin, äta en massa tillbehör och tycka synd om alla som inte skaffat barn!!!


Kaffe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback